Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła trzy przetargi na projekt i budowę kolejnych fragmentów drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim.
GDDKiA poinformowała o trzech przetargach na zaprojektowanie i wybudowanie trzech kolejnych fragmentów drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim, tj: Ploski - Haćki, Haćki - Bielsk Podlaski Zachód i Bielsk Podlaski Zachód - Boćki. To kolejne 30 kilometrów drogi ekspresowej S19 na Podlasiu, prowadzące na południe w stronę Lublina - od rzeki Narew (Ploski), przez obejście Bielska Podlaskiego, aż po miejscowość Boćki.
Wszytskie te odcinki są elementem przyszłego szlaku komunikacyjnego Via Carpatia łączącego kraje nadbałtyckie z południem Europy. W sumie, w procedurach przetargowych (ogłoszenie przetargu lub otwarcie ofert) jest już na Podlasiu siedem odcinków S19 o łącznej długości przeszło 77,5 kilometra.
Na odcinku Ploski - Haćki o długość 8,89 km będzie 18 obiektów inżynierskich, w tym 14 będzie pełnić funkcję przejść dla zwierząt albo samodzielnie albo jako obiekty zespolone. Zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód.
Niemal identyczny, jeśli chodzi o długość, jest fragment Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (9 km). Na tym odcinku - ze względu na bliskość miasta - zlokalizowano dwa węzły - Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód. Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego. Wybudowanych tu zostanie siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt/płazów).
Z kolei odcinek Bielsk Podlaski - Boćki jest najdłuższym z trzech, na które obecnie ogłaszamy przetargi. Ma 12,19 km. Zlokalizowano na nim węzeł Boćki, powstanie też sześć wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt oraz pięć przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt/płazów).