8 listopada br. w Poznaniu odbyła się druga edycja seminarium szkoleniowego dotyczącego zastosowań asfaltów oraz georusztów nowej generacji w nawierzchniach drogowych organizowanego przez przedstawicieli firm Tensar Polska oraz Lotos Asfalt.

W wydarzeniu wzięło udział ok. 60 osób, w tym przedstawiciele biur projektowych oraz firm wykonawczych.

Celem seminarium jest przybliżenie uczestnikom zagadnień dotyczących sprawdzonych technologii w nawierzchniach asfaltowych popartych praktycznymi przykładami z realizacji. Poruszone zagadnienia były bezpośrednio związane z zastosowaniem asfaltów wysoko modyfikowanych HiMA i asfaltów drogowych WMA do specjalnych realizacji. Omówiono również kwestie wykorzystania georusztów heksagonalnych w nawierzchniach drogowych, w tym: stabilizację ulepszonego podłoża i dolnych warstw, optymalizację górnych warstw, a także zbrojenie warstw asfaltowych konstrukcji nawierzchni.

Po uroczystejinauguracji i przywitaniu gości Piotr Mazurowski (Tensar Polska) przybliżył słuchaczom problematykę stabilizacji podłoża gruntowego i dolnych warstw konstrukcji nawierzchni przy zastosowaniu georusztów heksagonalnych. Omówił również temat optymalizacji konstrukcji nawierzchni z wykorzystaniem warstw kruszywa stabilizowanego georusztem heksagonalnym. Podczas wystąpienia przedstawił on wyniki badań w pełnej skali nawierzchni z podbudową stabilizowaną georusztami.

Następnie Agnieszka Kędzierska (Lotos Asfalt) wygłosiła referat dotyczący stosowania asfaltów HiMA do zoptymalizowanych nawierzchni nowej generacji. Prace badawcze i wdrożeniowe tych wysokomodyfikowanych lepiszczy asfaltowych wykazały, że są one produktami o ponadstandardowych właściwościach funkcjonalnych, charakteryzują się między innymi bardzo dobrą odpornością na koleinowanie, działanie wody i mrozu oraz świetną wytrzymałością zmęczeniową i odpornością na pękanie. Agnieszka Kędzierska podjęła również temat praktycznego zastosowania asfaltów WMA i płynących z tego korzyści, spośród których prelegentka wymieniła m.in.: poprawę urabialności i zagęszczenia mieszanek mineralno- asfaltowych układanych w trudnych warunkach pogodowych czy wiezionych na duże odległości, możliwość zastosowania większej ilości materiału z recyklingu, a także redukcji temperatury produkcji i układania mieszanki mineralno-asfaltowej przy zachowaniu jej dobrych parametrów.

Na zakończenie głos zabrał Michał Gołos (Tensar Polska), przedstawiając zastosowanie kompozytów do zbrojenia warstw asfaltowych konstrukcji nawierzchni. Kompozyty te mają istotny wpływ na warstwy asfaltowe, zmniejszając odkształcenie na spodzie zbrojonej warstwy, wydłużają czas propagacji spękań ku górze i zwiększają tym samym trwałość zmęczeniową nawierzchni. Mogą one również ograniczyć powstawanie spękań odbitych oraz skutecznie zabezpieczają nawierzchnię przed powstaniem spękania podłużnego, np. w miejscu połączenia istniejącej nawierzchni z poszerzeniem. Druga edycja Seminarium osiągnęła równie duży sukces, co poprzednia. Dyskusja podjęta w trakcie wykładów, jak i w kuluarach dowodzi, że konferencja spełnia swoje zadanie i jest przydatną platformą wymiany wzajemnych doświadczeń związanych z problematyką konstrukcji trwałych nawierzchni drogowych.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij