Aktualności z branży drogowej

Opolskie i świętokrzyskie z nowymi przeprawami

Powstaną dwie nowe przeprawy – pierwsza na Odrze, a druga na Kamiennej. Przeprawa wraz z drogami dojazdowymi powstanie na terenie Krapkowic i Gogolina. Dla mieszkańców okolicznych miast i wsi jakość infrastruktury transportowej przekłada się na dostęp do atrakcyjnych miejsc pracy. Brak mostu pomiędzy Krapkowicami i Gogolinem hamuje rozwój społeczno-gospodarczy. Dzięki programowi „Mosty dla Regionów” miejsko-wiejska gmina Krapkowice otrzyma 3,6 mln zł dofinansowania na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej. Szacunkowy koszt całej inwestycji to 99 mln zł. Druga inwestycja, której przygotowanie zostanie dofinansowane dzięki programowi MIiR, to most na rzece Kamiennej. Przeprawa ułatwi komunikację Starachowic, trzeciego pod względem wielkości miasta w województwie świętokrzyskim, z południowo-zachodnią częścią regionu. Samorząd szacuje, że koszt budowy mostu wyniesie 75 mln zł. Całkowity koszt przygotowania dokumentacji to 855 tys. zł, z czego 684 tys. zł zostanie sfinansowanych z programu „Mosty dla Regionów”. Pozytywną decyzję o dofinansowaniu dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla obu mostów wydało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Źródło:
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

 

UNIMOT zdecydował się wejść w biznes produktów asfaltowych

Firma UNIMOT S.A. zainwestowała w zespół specjalistów zajmujący się importem i dystrybucją produktów asfaltowych. To nowy segment rynku dla UNIMOT, który uzupełni ofertę Grupy w obszarze produktów ropopochodnych. Będą one na polskim rynku oferowane pod marką AVIA Bitumen. Zespół, który przejdzie do UNIMOT, liczy 11 specjalistów, a jego szefem jest Tomasz Borodziej, który posiada 20-letnie doświadczenie w szeroko pojętej branży produktów ropopochodnych na polskim i środkowoeuropejskim rynku, wcześniej pracując m.in. dla TOTAL, BP i ostatnio dla ONICO. Adam Sikorski, prezes zarządu UNIMOT, przyznał, że od dłuższego czasu firma przyglądała się rynkowi produktów asfaltowych, więc gdy nadarzyła się okazja, by przejąć doświadczony zespół, postanowiono ją wykorzystać.

Źródło: UNIMOT S.A.

 

Kolejny fragment szlaku Via Carpatia w budowie

Ruszyły prace na kolejnym odcinku drogi ekspresowej S19 na terenie województwa lubelskiego, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie. Wykonawca odcinka porządkuje teren po wycince drzew, wytycza przebieg przyszłej trasy w terenie oraz wykonuje pierwsze roboty ziemne. 16 września br.
symbolicznym wbiciem pierwszej łopaty w miejscu budowanego węzła Lasy Janowskie przypieczętowano rozpoczęcie prac w terenie. Prace trwają także na pozostałych dwóch odcinkach S19 − od końca obwodnicy Kraśnika do węzła Janów Lubelski Północ i od węzła Janów Lubelski Północ do węzła Janów Lubelski Południe. Trasa drogi ekspresowej przebiega przez tereny użytkowe, leśne i polno-leśne, w tym obszar Natura 2000 − Lasy Janowskie i Uroczyska Lasów Janowskich − dlatego też w ciągu budowanej S19 oraz istniejącej DK19 przewidziano wykonanie obiektów inżynierskich o funkcji ekologicznej.

Źródło: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

 

Powstają nowe struktury wymagań technicznych w drogownictwie

Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, poinformował, że w resorcie trwają prace nad stworzeniem nowej struktury wymagań technicznych w drogownictwie, które mają zastąpić obowiązujące dziś przepisy techniczno-budowlane i w sposób kompleksowy uregulować kwestie: planowania, projektowania, realizacji, eksploatacji i utrzymania dróg publicznych. 11 kwietnia 2018 r.

Ministerstwo Infrastruktury podpisało z konsorcjum podmiotów, w skład którego wchodzą: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Politechnika Gdańska, Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, spółka pod firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. oraz spółka pod firmą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt – Warszawa Sp. z o.o., umowę na wykonanie opracowania pt. „Analiza jakości technicznej projektów drogowych współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej wraz z rekomendacjami optymalizacji i szczegółowymi warunkami technicznymi projektowania, realizacji, eksploatacji i utrzymania dróg publicznych”.

Źródło: prawodrogowe.pl

 

TransComp 2019

2-5 grudnia br. w Zakopanem odbędzie się XXIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu” organizowana przez Wydział Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu. Wśród poruszanych tematów naukowych pojawią się również zagadnienia bezpośrednio związane z drogownictwem, m.in.: transport drogowy, konstrukcja i badania pojazdów, eksploatacja pojazdów oraz bezpieczeństwo ruchu.

Źródło: TransComp 2019

 

Polska w pierwszej piątce

Na koniec 2018 r. Polska była na piątym miejscu w Europie pod względem długości dróg szybkiego ruchu. Kolejne oddania nowych tras do ruchu pozwoliły nam wyprzedzić Wielką Brytanię. W tyle zostawiliśmy również m.in.: Portugalię, Holandię, Turcję i Szwecję. Aktualne liczby: długość dróg krajowych w zarządzie GDDKiA wynosi 17 665,9 km • długość dróg krajowych we wszystkich zarządach wynosi 18 486,6 km • sieć dróg szybkiego ruchu liczy 3 836,3 km (1671,5 km autostrad i 2 164,8 km dróg ekspresowych).
Opracowanie własne GDDKiA na bazie danych Eurostat oraz raportów publikowanych przez krajowe administracje drogowe z: Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Portugalii, Francji oraz Niemiec.

Źródło: GDDKiA

 

Będzie Fundusz Bezpieczeństwa na Drogach?

16 września br. podczas spotkania z przedsiębiorcami w Pajęcznie (woj. łódzkie) premier Mateusz Morawiecki przypomniał, że został utworzony duży Fundusz Dróg Samorządowych, który pozwala samorządowcom sięgać po środki na budowę i remonty lokalnych dróg. Tylko w tym roku w funduszu jest aż 6 mld zł,
a samorządy mogą liczyć nawet na 80% dofinansowania inwestycji. Dodał też, że będzie jeszcze dodatkowy fundusz: Fundusz Bezpieczeństwa na Drogach, tzn. pieniądze przeznaczone na: światła, przejścia dla pieszych, ronda, chodniki dochodzące do skrzyżowań. Jeśli nie skończy się na przedwyborczych zapowiedziach, może to być przełomowa decyzja dla bezpieczeństwa na polskich drogach. Bezpieczna infrastruktura jest najskuteczniejszym narzędziem wymuszającym właściwe zachowania kierowców.

Źródło: brd24.pl

 

Wykonawcy remontu DK19 i DK28

GDDKiA wyłoniła zwycięzców przetargu na remont nawierzchni DK28 w Rymanowie oraz remont DK19 w Trzcianie i w Tylawie. Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie za kwotę prawie 500 tys. zł, okresem gwarancji 36 miesięcy i terminem wykonania do 1 listopada br. wyremontuje DK28 na odcinku 1,15 km w Rymanowie. Zamówienie obejmuje m.in.: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, wykonanie frezowania nawierzchni, wymianę i regulację wpustów oraz włazów ulicznych, odwodnienie korpusu drogowego, w tym kanalizacji deszczowej, wykonanie podbudów, wykonanie nawierzchni, prace wykończeniowe, wykonanie oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Drugi wykonawca, Colas Polska Sp. z o.o. za 3,8 mln zł, okresem gwarancji 60 miesięcy i terminem wykonania do 1 listopada br. wyremontuje DK19 w Trzcianie (1,7 km) i Tylawie (2,25 km). Zamówienie obejmuje roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, wykonanie: frezowania nawierzchni, podbudów, nawierzchni, oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz pracach wykończeniowych.

Źródło: GDDKiA

 

Projekt północnego wylotu S7 z Warszawy

18 września br. GDDKiA podpisało umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej do budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin (DK7) − Trasa Armii Krajowej w Warszawie (S8). Wykonawcą dokumentacji jest firma Value Engineering Sp. z o.o. z Warszawy, która zrealizuje umowę za ok. 4,1 mln zł, w terminie 12 miesięcy od jej podpisania, czyli do września 2020 r. Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również: wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj.: ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej − S8).

Źródło: GDDKiA

 

Umowa na V etap obwodnicy Wągrowca

18 września r. została podpisana umowa na V etap obwodnicy Wągrowca w województwie wielkopolskim. Będzie ona stanowić odcinek łączący rondo Kaliska (droga wojewódzka nr 241) z drogą wojewódzką nr 190. Odcinek będzie miał około dwóch kilometrów długości. Gmina miejska Wągrowiec opracuje projekt koncepcyjny wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych. Budowa obwodnicy Wągrowca była realizowana etapami w latach 2000-2015. Do tej pory powstało blisko osiem kilometrów drogi za kwotę 74,5 mln złotych. Wybudowano pięć skrzyżowań typu rondo, skrzyżowania skanalizowane wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów. Powstał także most na rzece Wełna o długości 164 metry.

Źródło: GDDKiA

 

Leasing maszyn budowlanych w I połowie 2019 r.

Związek Polskiego Leasingu podał dane o leasingu maszyn budowlanych. Do czerwca 2019 r. firmy leasingowe sfinansowały sprzęt za ponad 1,85 mld zł, co oznacza dynamikę prawie 7% r/r. Eksperci EFL podkreślają, że pomimo zmniejszenia dynamiki w stosunku do roku ubiegłego branża sprzętu budowlanego zanotowała jako jedna z nielicznych wzrost. Prognozy wskazują, że trend utrzyma się do końca roku. Pomimo rosnących zamówień firmy budowlane obawiają się jednak braków kadrowych, co może się przyczynić do obniżenia wyniku. Firmy jednak liczą na wzrost obrotów (spodziewają się go 4 firmy na 10). Dodatkowo prawie 28% planuje wzrost inwestycji. Sprzęt budowlany razem z rolniczym jest najczęściej finansowany za pomocą leasingu.

Źródło: materiały prasowe

 

Rozpoczęcie budowy drogi szybkiego ruchu S7 na odc. Płońsk − Pieńki
− Strzegowo

13 września 2019 r. Konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe rozpoczęło budowę dwóch odcinków drogi szybkiego ruchu S7 z Warszawy do Gdańska. Prace budowlane rozpoczynają się na ok. 36 km odcinku trasy pomiędzy Płońskiem i Strzegowem. Kontrakt został podzielony na dwa etapy: Płońsk – Pieńki o długości o długości 13,752 km oraz Pieńki – Strzegowo o długości 21,991 km. W ramach projektu powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z możliwością rozbudowy do trzech pasów w każdą stronę. Wybudowane będą następujące węzły drogowe: Dłużniewo, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie, Strzegowo Południe. W ramach kontraktu powstaną: miejsca obsługi podróżnych Dłużniewo i Ćwiklinek, infrastruktura dla ruchu pieszego i rowerowego, w tym m.in. bezkolizyjne przejścia dla ruchu pieszego i rowerowego pod oraz nad drogą ekspresową. Konsorcjum firm grupy STRABAG wybuduje także Obwód Utrzymania Drogi (OUD) Glinojeck oraz infrastrukturę techniczną dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej. Poza głównym korytarzem drogi S7 kontrakt przewiduje remont mostu nad rzeką Wkrą w ciągu DK7 w Strzegowie.

Źródło: STRABAG

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij