Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wskazała najkorzystniejsze oferty w przetargu na realizacje trasy Via Carpatia pomiędzy obwodnicą Kraśnika a granicą z woj. podkarpackim.

Wybrano najkorzystniejsze oferty na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim. Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania to po zakończeniu kontroli uprzedniej prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie można podpisać z wyłonionymi wykonawcami umowę na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków o łącznej długości blisko 33 km.

Najkorzystniejszą ofertę na pierwszy odcinek, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), złożyło konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (wartość blisko 390 mln zł).

Na drugi odcinek, stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km), najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota-Engil Central Europe (wartość ok. 148,5 mln zł). Na trzeci odcinek, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (wartość ok. 183,6 mln zł).

Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i będą objęte gwarancją przez 10 lat.

GDDKiA