19 stycznia br., podpisana została umowa z konsorcjum: PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o. na wykonanie Koncepcji Programowej dla odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy.

Konsorcjum PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o. podpisali umowę na wykonanie Koncepcji Programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym dla ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Wartość umowy to 6 059 472,00 zł brutto z terminem realizacji 19 miesięcy.

W ramach zamówienia Wykonawca:

- przygotuje Koncepcję Programową (KP) w tym m. in. analizy i prognozy ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu, plan działań ratowniczych w zakresie części techniczno – budowalnej dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego oraz analizę wielokryterialną;

- wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk;

 Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe  i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

 Przedmiotowa inwestycja przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj - buduj”. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony Wykonawca drogi ekspresowej S19.

 W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiaduktu, przejazdu gospodarczego oraz przejść dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna). Zakres planowanego zamówienia obejmuje kompleksowo całą inwestycję w tym: drogę, drogi poprzeczne wraz ze skrzyżowaniami, węzeł, MOP-y, wiadukt, tunel, estakady, przepusty, przejścia dla zwierząt, usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenie techniczne drogi i tunelu oraz inne obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, infrastrukturę techniczną związaną i niezwiązaną z drogą, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji  przedmiotowej inwestycji.

GDDKiA