Zarządzająca nadmorską autostradą Gdańsk Transport Company może zmienić właścicieli. W gronie zainteresowanych są m.in. fundusze chińskie i arabskie.

Akcjonariuszami spółki zarządzającej autostradą A1 między Gdańskiem a Toruniem są Skanska A1 Invest, spółka celowa należąca do Skanska Infrastructure Development, John Laing, brytyjski deweloper i operator infrastruktury, oraz specjalizujący się w poborze myta Intertoll i budowlana, sopocka spółka NDI.
Wkrótce ten skład może się zmienić, bo część akcjonariuszy przygotowuje się do wyjścia ze spółki. Jeden z naszych informatorów twierdzi nawet, że podmioty zainteresowane kupnem tego aktywa złożyły już oferty wstępne i akcjonariusze są na etapie negocjacji.
Wśród sprzedających na pierwszym miejscu wymieniana jest Skanska. Ma 30 proc. akcji, ale z informacji „PB” wynika, że nie wszystkie mogą trafić pod młotek.
W gronie zainteresowanych nieoficjalnie wymieniany był fundusz infrastrukturalny Meridiam, który jest akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej, koncesjonariusza trasy A2 z Konina do Świecka, oraz działający w podobnym segmencie rynku fundusz First State. Z informacji „PB” wynika jednak, że pierwszy z wymienionych raczej nie zdecyduje się na transakcję.
Jak podaje Puls Biznesu, wśród potencjalnych nabywców są także fundusze real estate. W tym segmencie rynku jest zastój, więc rozważają wejście na bardziej ryzykowny, ale też bardziej rentowny rynek infrastrukturalny. Są także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbujące ulokować kapitał w Europie. Drogowym aktywom przygląda się CEE Equity Partners, fundusz założony przez chiński Exim Bank do inwestycji w naszym regionie.

Puls Biznesu